Las campanas, la voz de Dios! Svaki naš dan započinje sa zvukom zvona, što nam kazuje da je vrijeme za buđenje...

Teško je reći kakav je naš dan.. Svaki je drugačiji, u svakom se ispreplete mnogo stvari, mnogo ne planiranih stvari… Možda su baš radi toga ti dani posebni i tako ispunjeni!

Raspored je drugačiji kada imamo nastavu i kad ju nemamo.

Dok traje nastava ritam je puno ubrzaniji i ima se mnogo toga za napraviti.. Tijekom tjedna ustajemo u 4:45 te imamo 15 minuta dok se odjenemo i sl. U 5:00 počinjemo sa molitvom i meditacijom. U 6:00 pripremamo doručak te doručkujemo do 6:30. Poslije toga sredimo kuhinju i svatko obavlja što treba... Sestre koje predaju u školi idu na nastavu, ostale se rasporede za pomoć u kuhinji, te ostale stvari koje su potrebne. Nakon što je kuhinja sređena, pripremamo doručak za djecu iz jaslica. Kada jedna od teta ne može doći , netko od sestara pomaže čuvati djecu u jaslicama. U 11:30 ručak treba biti gotov jer djeca tada jedu. Ostavljamo im ručak( što je svaki dan juha, riža, nešto uz rižu I sok od nekog voća). Dok djeca jedu, sestre koje su u kući imaju molitvu (srednji čas) i ako je sve spremno i za naš ručak ostajemo moliti krunicu. Ručak imamo, sve ovisi kad je sve spremno ili kad se vrate sve setre u kuću koje su bile u školi ili nekim obvezama. Poslije ručka svi ostanemo pospremiti kuhinju. Sestra koja je zadužena za kuhanje taj tjedan pripremi hranu za djecu ( neki napitak, voćku, kolač ili želatinu) jer oni moraju jesti u 14:30 nakon što se probude. Poslije toga sestre imaju malo vremena za odmor. U 18:00 je večernja molitva, nakon koje opet imamo meditaciju. Nakon toga večera i ako je potrebno pripremiti nešto za nastavu i sl. U 21:00 molimo povečerje i s tim završavamo dan. Naravno ni svaki dan kroz tjedan nije u potpunosti ovakav, ponekad iziđemo negdje na misu ako imamo tu mogućnost, iziđemo na neka mjesta kako bi sredili stvari koje trebamo, imamo formaciju, idemo u posjete obiteljima…

Naši vikendi!

Vikendom imamo više vremena za spavanja. Prvo zvono se čuje u 6:30, te sa molitvom započinjemo u 7:00 . Poslije molitve i meditacije imamo doručak. Poslije doručka sredimo kuhinju i pripremamo ručak. Većinom vikendom ručamo svi skupa te dio pripremimo u jednoj kući i ponesemo u drugu gdje nas čeka drugi dio. Poslije ručka se sredi sve i idemo u naše dvije župe gdje trebamo srediti crkvu i imati vjeronauk sa djecom. Također u to vrijeme se razgovara sa župljanima i pruži pokoji savjet. Poslije mise idemo svi kući. Navečer poslije molitve ako nismo preumorni znamo pogledati neki film ili igrati neku igru. Prije smo imali mise samo subotom, ali sada pomažemo u pastoralu u još jednoj župi, te svi skupa idemo na jutarnju misu. Nedjeljom uvijek dvije ili tri osobe idu na tržnicu kako bi kupili sve što nam je potrebno za nadolazeći tjedan.. Osobe koje idu na tržnicu moraju se ustati oko 5:00, ali bude dovoljno vremena za odmoriti se.

Kako je kod nas dok nema nastave?

Takvog vremena je jako malo 😀

Tada ustajemo kao i vikendom, naravno ako imamo neke obveze ustajemo ranije. Prvo molitva, te poslije toga doručak. Doručak se zna jako odužiti jer volimo popričati o svemu i svačemu. Uživamo u vremenu gdje smo svi skupa i gdje možemo dijeliti naša iskustva I našu prošlost. Poslije doručka svi skupa pospremimo kuhinju i krenemo sa pripremanjem ručka. Kada svi skupa radimo tada puno brže budemo gotovi, te imamo vremena posvetiti se čitanju, molitvi, nekom drugom radu i sl. U 12 se moli srednji čas i poslije toga krunica. Oko 13:30h je ručak, te poslije ručka ostanemo popiti kavu i popričati prije nego li se ustanemo za srediti cijelu kuhinju. Kroz popodne znamo ići malo odmoriti, prošetati, negdje ili nešto raditi, sve ovisi od obaveza koje imamo i kakvi su planovi za taj dan. Navečer u 18:00 imamo molitvu i meditaciju, nakon toga večera i ako nismo umorni pogledamo neki film. Također sestre preko praznika moraju šivati uniforme za djecu iz naše škole, moraju srediti cijelu školu I internat, srediti papire od djece iz škole, biti u sekretariji slobodne za upis nove djece, izrađivati krunice i nakit… Svake praznike imamo tjedan dana duhovnih vježbi, koje nam daju snagu za nastaviti dalje, za biti u još većoj prisutnosti sa Gospodin i spoznati neke nove stvari. Naravno da preko praznika nastojimo svaki dan ići negdje na misu, jer u župama gdje mi vodimo pastoral nemamo ih svaki dan. Nastojimo za Božićne I Uskrsne, te ako uspijemo za ljetne praznike ići u misije. Donijeti obiteljima Božju riječ, pričati s njima, dati im savjet.. Nakon misija uvijek se vratimo duhovno mnogo bogatiji, mnogo sretniji, mnogo ispunjeniji, sa novim poznanstvima, te vjerujem da i te obitelji dožive mnoge promjene.